صعود جوانان ایران به یک چهارم نهایی قهرمانی فوتبال آسیا

تیم ملی فوتبال جوانان ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا در بحرین، از ساعت ۱۷ در ورزشگاه خلیفه منامه مقابل تیم ملی یمن قرار گرفت.

شاگردان امیر حسین پیروانی که پیش از این دیدار دو امتیاز را از دیدار با قطر و ژاپن کسب کرده بودند، برای صعود قطعی به مرحله بعد این مسابقات باید یمن را با اختلاف دو گل شکست می‌دادند.

این دیدار سرنوشت‌ساز در نهایت به پیروزی یک بر صفر شاگردان پیروانی ختم شد. با این نتیجه تیم ملی ایران با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم گروه C راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در مرحله بعد به مصاف صدرنشین گروه D می‌رود.

پس از فرصت سوزی ملی پوشان ایران در چندین صحنه، بالاخره در پایان نیمه نخست و در دقیقه ۴۵ این دیدار، ابوالفضل رزاق پور با شوتی فنی از روی ضربه ایستگاهی به دست آمده مقابل محوطه هجده قدم یمن، دروازه این تیم را باز کرد تا ایران را یک بر صفر از یمن پیش بیندازد.

در نیمه دوم این دیدار، سانتر مجتبی نجاریان از سمت چپ زمین یمن با ضربه سر رضا جعفری به دیرک افقی دروازه این تیم برخورد کرد تا بازی با همان یک گل نیمه نخست به نفع ایران پیگیری شود.

در ادامه بازی یمنی‌ها که چیزی برای از دست داشتن نمی‌دیدند، دست به حملات پر دامنه روی دروازه ایران زدند و تا مرز گلزنی هم پیش رفتند اما ملی پوشان ایران به خوبی سد راه ورود توپ‌های این تیم به درون دروازه شدند.

پس از این حملات، رضا شکاری در فاصله ۲۵ متری دروازه یمن و پس از مشاهده خروج سنگربان این تیم از دروازه شوت خود را به صورت چیپ زد که با فاصله اندک از دیرک افقی به بیرون رفت. پس از این نیز باز هم رضا شکاری در دقیقه ۷۵ با دروازه بان یمن تک به تک شد اما شوت محکم او را 'سالم' دفع کرد تا بازی با حساب یک بر صفر به سود ایران تمام شود.

در صورتی که ایران بتواند در مرحله یک چهارم نهایی هم پیروز شود و به مرحله نیمه نهایی صعود کند، مجوز حضور در مسابقات جام جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۱۷ کره جنوبی را به دست می آورد.

در بازی دیگر این گروه نیز ژاپن و قطر ۴ امتیازی به مصاف هم رفتند که زاپن توانست این تیم را با ۳ گل شکست دهد و با هفت امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شود. به این ترتیب، قطر مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات خیلی زود و در مرحله گروهی این مسابقات کنار رفت.

'تیمور' داور قرقیزستانی به همراه کمک داورانی از قرقیزستان و سریلانکا قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند. تیم ملی ایران در این دیدار هم با لباس های قرمز رنگ مقابل یمن با لباس‌های سفید رنگ صف آرایی کرد.

تیم ملی ایران برای این دیدار با ترکیب شهاب عادلی، عارف غلامی، نیما طاهری، محمد سلطانی مهر (علی طاهرانی ۷۰)، رضا شکاری، مهدی مهدی خانی، امید نورافکن (کاپیتان)، مجتبی نجاریان، رضا جعفری ( رضا کرملاچعب ۸۵)، شاهین عباسیان و ابوالفضل رزاق پور به سرمربیگری امیرحسین پیروانی به میدان رفت.

همچنین مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز صبح امروز برای تماشای دیدار ملی پوشان ایران عازم بحرین شده بود.

تعداد بازدید: ۹۳۸