۷ مطلب توسط «درس خون» ثبت شده است

۲

ترخیص کالا ۲۴ ساعته شد

گمرک ایران از ۲۴ ساعته شدن ترخیص کالا تا انتهای سال جاری خبر داد و تاکید کرد که در صورت افزایش تعرفه و حقوق ورودی برخی کالاها از سوی دولت، کالاهایی که از قبل در انبار گمرک مانده است، مشمول افزایش تعرفه، محدودیت یا ممنوعیت‌های جدید نمی‌شوند.

 مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، در راستای ارائه خدمات گمرکی مطلوب به مراجعان و تسهیل و تسریع در انجام خدمات گمرکی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بر این اساس، با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و احتمال تغییر مأخذ تعرفه‌های گمرکی، ترخیص کالا تا پایان سال در گمرکات کشور بصورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود. همچنین در ایام نوروز گمرکات اجرایی با استقرار پرسنل کشیک به نحوی اقدام خواهند کرد که ترخیص کالا های صادراتی و وارداتی به صورت مستمر انجام پذیرد.

از سوی دیگر، گمرکات مستقر در مبادی ورودی و خروجی مسافری نیز با بکارگیری حداکثر نیرو بصورت شبانه روزی در خدمت به مسافران خواهند بود و ضروری است مسافران خروجی نسبت به مطالعه قوانین کشورهای مقصد در خصوص کالاهای ممنوعه همراه مسافر آگاهی لازم داشته باشند.

همچنین مسافران باید نسبت به رعایت مقررات مسافری در هنگام ورود به کشور نیز اقدام لازم مبذول کنند. جهت بهره‌بردای مسافران به منظور اطلاع از مقررات موصوف، گمرک ایران نسبت به تهیه کاتالوگ  و بروشور مربوطه اقدام و در مبادی ورودی و خروجی در اختیار مسافران قرار داده است.

بر اساس این اطلاعیه، با عنایت به تبصره یک ذیل ماده شش قانون امور گمرکی، افزایش حقوق ورودی شامل کالاهای موجود در اماکن گمرکی نیست. همچنین با استناد به ماده ۱۱ آئین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات، کالاهایی که سود بازرگانی آن‌ها به موجب جدول پیوست آئین‌نامه یا تصویب‌نامه‌های خاصی از طرف دولت در جهت افزایش تغییر می‌یابد و کالاهایی که ممنوع اعلام می‌شود و همچنین کالاهایی که شرط ورود آنها در جهت محدودیت تغییر می‌کند، در صورت انطباق با یکی از شرایط مندرج در بندهای ذیل ماده مذکور و با رعایت مقررات قبل از ممنوعیت توسط دولت یا تغییر شرط ورود یا افزایش سود بازرگانی قابل ترخیص خواهد بود.

لازم به ذکر است نظر به اینکه کالاهای وارده به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در صورت اظهار به گمرک و اخذ شماره ثبت (کوتاژ) به منزله ورود به قلمرو گمرکی محسوب می‌شوند، لازم است جهت استفاده از تسهیلات ذکر شده تا قبل از پایان سال جاری نسبت به اظهار کالاهای وارده و اخذ شماره ثبت (کوتاژ) اقدام شود.

۴

بلیط چارتر

بلیط چارتر توسط بعضی از شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی فروخته می‌شود. بعضی از دفاتر خدمات گردشگری (آژانس‌های مسافرتی) سالیانه یا برای مدتی معین، تمام یا بخشی از صندلی‌های بعضی مسیرهای هوایی را از شرکت‌های هواپیمایی اجاره می‌کنند و بلیط این پروازها را به مسافران آن مسیرها می‌فروشندکه به آن بلیط چارتر می گویند. در این حالت به این آژانس‌ها چارترکننده می‌گویند و به شرکت هواپیمایی (ایرلاینی) که تمام یا بخشی از صندلی‌های پروازش را اجاره می‌دهد، چارترکننده می‌گویند. در این شرایط شما بلیط را مستقیم از هواپیمایی نمی‌خرید، بلکه از آژانس چارترکننده می‌خرید و بهای بلیط چارتر را هم، نه شرکت هواپیمایی، بلکه آژانس چارترکننده تعیین می‌کند. در این شرایط بهای بلیط چارتر در زمان‌های متفاوت و بسته به شرایط چارترکننده، تغییر می‌کند. بعضی از مسیرهای پروازی در مناسبت‌ها و مقاطع زمانی خاص مثلا عید نوروز یا فصل تابستان‌ پرتردد می‌شوند، پس پروازهای چارتر در این مقاطع زمانی برقرار می‌شوند. بعضی از مقاصد گردشگری هم مثل استانبول و دُبی همیشه با استقبال مسافران مواجه‌اند و تقاضا برایشان زیاد است، در این مسیرها پروازهای چارتر به‌صورت سالیانه برقرار می‌شوند. اما نکته‌ی مهمی که درباره‌ی بلیط چارتر باید بدانید این است که فرقی نمی‌کند در کدام مقطع از تقویم گردشگری باشید، تحت هر شرایطی اگر پرواز چارتر خالی بماند، هزینه‌ی خالی بودن پرواز را آژانس چارترکننده متحمل خواهد شد. به همین دلیل هم در شرایط زمانی متفاوت، بهای بلیط چارتر تغییر می‌کند. گاهی اوقات هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر بشویم، بهای بلیط چارتر پایین‌تر می‌آید.


۰

اجاره بخاری و اجاره کولر

شرکت پرنیان ازسال 1381 فعالیت خود را در زمینه اجاره سازه نمایشگاهی وسیستم سرمایشی وگرمایشی  در سطح ایران آغاز نموده فعالیت این شرکت عبارتند از :
مسقف کردن انواع فضا ها، غرفه بندی سالن های نمایشگاهی اجاره سازه های اسپیس و فریم و برگزاری نمایشگاه ها میباشد از جمله ...

اجاره کولر آبی, اجاره کولر گازی, اجاره کولر ایستاده, اجاره کولر سلولزی, اجاره کولر برای مراسمات

اجاره بخاری برقی, اجاره بخاری انرژی, اجاره بخاری گازی,اجاره بخاری سالنی, اجاره بخاری قارچی


صعود جوانان ایران به یک چهارم نهایی قهرمانی فوتبال آسیا

تیم ملی فوتبال جوانان ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا در بحرین، از ساعت ۱۷ در ورزشگاه خلیفه منامه مقابل تیم ملی یمن قرار گرفت.

شاگردان امیر حسین پیروانی که پیش از این دیدار دو امتیاز را از دیدار با قطر و ژاپن کسب کرده بودند، برای صعود قطعی به مرحله بعد این مسابقات باید یمن را با اختلاف دو گل شکست می‌دادند.

این دیدار سرنوشت‌ساز در نهایت به پیروزی یک بر صفر شاگردان پیروانی ختم شد. با این نتیجه تیم ملی ایران با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم گروه C راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در مرحله بعد به مصاف صدرنشین گروه D می‌رود.

پس از فرصت سوزی ملی پوشان ایران در چندین صحنه، بالاخره در پایان نیمه نخست و در دقیقه ۴۵ این دیدار، ابوالفضل رزاق پور با شوتی فنی از روی ضربه ایستگاهی به دست آمده مقابل محوطه هجده قدم یمن، دروازه این تیم را باز کرد تا ایران را یک بر صفر از یمن پیش بیندازد.

در نیمه دوم این دیدار، سانتر مجتبی نجاریان از سمت چپ زمین یمن با ضربه سر رضا جعفری به دیرک افقی دروازه این تیم برخورد کرد تا بازی با همان یک گل نیمه نخست به نفع ایران پیگیری شود.

در ادامه بازی یمنی‌ها که چیزی برای از دست داشتن نمی‌دیدند، دست به حملات پر دامنه روی دروازه ایران زدند و تا مرز گلزنی هم پیش رفتند اما ملی پوشان ایران به خوبی سد راه ورود توپ‌های این تیم به درون دروازه شدند.

پس از این حملات، رضا شکاری در فاصله ۲۵ متری دروازه یمن و پس از مشاهده خروج سنگربان این تیم از دروازه شوت خود را به صورت چیپ زد که با فاصله اندک از دیرک افقی به بیرون رفت. پس از این نیز باز هم رضا شکاری در دقیقه ۷۵ با دروازه بان یمن تک به تک شد اما شوت محکم او را 'سالم' دفع کرد تا بازی با حساب یک بر صفر به سود ایران تمام شود.

در صورتی که ایران بتواند در مرحله یک چهارم نهایی هم پیروز شود و به مرحله نیمه نهایی صعود کند، مجوز حضور در مسابقات جام جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۱۷ کره جنوبی را به دست می آورد.

در بازی دیگر این گروه نیز ژاپن و قطر ۴ امتیازی به مصاف هم رفتند که زاپن توانست این تیم را با ۳ گل شکست دهد و با هفت امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شود. به این ترتیب، قطر مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات خیلی زود و در مرحله گروهی این مسابقات کنار رفت.

'تیمور' داور قرقیزستانی به همراه کمک داورانی از قرقیزستان و سریلانکا قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند. تیم ملی ایران در این دیدار هم با لباس های قرمز رنگ مقابل یمن با لباس‌های سفید رنگ صف آرایی کرد.

تیم ملی ایران برای این دیدار با ترکیب شهاب عادلی، عارف غلامی، نیما طاهری، محمد سلطانی مهر (علی طاهرانی ۷۰)، رضا شکاری، مهدی مهدی خانی، امید نورافکن (کاپیتان)، مجتبی نجاریان، رضا جعفری ( رضا کرملاچعب ۸۵)، شاهین عباسیان و ابوالفضل رزاق پور به سرمربیگری امیرحسین پیروانی به میدان رفت.

همچنین مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز صبح امروز برای تماشای دیدار ملی پوشان ایران عازم بحرین شده بود.

تعداد بازدید: ۹۳۹
۱

عنوان دومین مطلب آزمایشی من

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۰

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.